Neden Sosyal Medya Reklamları?
Sosyal medya reklamı, temel olarak markaların ürün ve hizmet tanıtımı için sosyal medya uygulamaları üzerinden verdiği reklamlardır. Sosyal medya reklamcılığı, dijital platformların önem kazanmasıyla markalar tarafından sıklıkla tercih edilmektedir. Markalar ürün ve hizmetlerini daha fazla kişiye ulaştırmak için rotalarını sosyal medya reklamcılığına çevirmişlerdir. Günümüzde markalar klasik reklam mecralarından (gazete, televizyon, radyo) ziyade Facebook, Instagram, Twitter, TikTok gibi uygulamaları tercih ediyorlar.
Bu tercihin birçok sebebi olmakla beraber öncelikle klasik mecralara nazaran daha düşük bütçeyle yapabileceğiniz reklam çalışmaları olması başı çekiyor. Sosyal medyada çok düşük bütçeyle bile reklam seçenekleri mevcutken klasik medyada belirli bütçe planlaması isteyen bir reklam prosedürü mevcut. Üstelik birde insanların vakit geçirdikleri alan televizyondan sosyal medyaya da kayınca markalar da tercihlerini sosyal medyadan yana kullanmayı tercih ediyorlar. Sosyal medyada kendi hedef kitleni ve arama kriterlerini de belirleyebildiğin için klasik medyaya nazaran daha seçici olabiliyorsun. Sosyal medya reklamlarının artılarından biri de kazandığın etkileşimle birlikle reklamlarının da görünürlüğünün artması. Aynı zamanda verilen reklamların da size yeni takipçiler kazandırması. Yani birbirlerini besleyen bir döngü içinde olmaları diyebilirim.
Sosyal medya reklamlarının bir diğer avantajıysa ölçülebilir olmasıdır. Reklam kampanyanız bittiği zaman reklamınızın kaç kişiye ulaştığını, bu kişilerden kaç tanesinin hesabınıza etkileşim verdiğini görebilirsiniz. Dolayısıyla kampanya stratejinizden memnunsanız devam edebilir memnun değilseniz de sonuçlara bakarak stratejinizi değiştirip başka stratejiyle devam edebilirsiniz. Yalnız burada dikkat edilmesi gereken çok önemli bir nokta var. O da sosyal medyada reklam bütçe planlaması yaparken oluşturacağınız strateji. İlk aşamada sosyal medyayla ilgili çok bilgi sahibi değilseniz mutlaka işin uzmanından destek almanızı tavsiye ederim yoksa bütçeniz gereksiz yere harcanmış olur. Uzmanla çalışmanız size hem zaman hem de bütçe kazancı sağlar.