Markanız İçin TikTok mu Reels mi Daha Uygun?
Günümüzde markalar için kendini en çok gösterebilecekleri alanların başında kuşkusuz ki dijital dünya var. Ama burada da dijital platformların çeşitliliğinden dolayı insanların aklına gelen soru ‘ Hangi platformda daha fazla etkileşim alabilirim?’ sorusu oluyor. Bu yazımızda sosyal mecraların video konseptli en önemli aracı olan TikTok ve Instagram reels farkına bakacağız.
Bir markanız var ve onu dijital platformda pazarlamak istiyorsunuz. Aklınız karışık. Bir bütçe planladınız ve bu bütçeden en etkili verimi almak istiyorsunuz. Burada kendinize soracağınız ilk soru şu olmalı. Hedef kitlem hangi mecrada daha aktif? Artık o kadar fazla sosyal medya platformu oluştu ki.. Youtube, Instagram, TikTok, Linkedln, Facebook, Twitter… Bu platformlarda hedef kitleler de farklılık gösteriyor. Örneğin Tik Tok kullanıcıları daha çok 16 ile 24 yaş arasına denk gelirken Instagram kullanıcıları çoğunlukla 25 – 34 yaş aralığında daha aktif. Burada yapmanız gereken markanızın ürünlerinin veya hizmetinin hangi hedef kitleye daha uygun olduğunuzu saptamanız. Bunu yaparken doğru ve etkili bir bütçe kullanımı için de bir uzmandan kesinlikle yardım almanızı öneririm.
Markanız için hedef kitlenizi belirlediniz diyelim. Şimdi sıra geldi markanızın pazarlaması için bir sosyal medya stratejisi oluşturmaya. Bu alan gerçekten yapacağınız pazarlama çalışmasında çok etkili bir rol oynar. Doğru strateji planı yapmazsanız bütçeniz ne kadar fazla olursa olsun etkili bir sonuç alamazsınız. Buna bir örnek verecek olursam;
TikTok daha çok kişi odaklı bir platformdur. Yani bir influencer çalışması yapmak istiyorsanız TikTok sizin için daha uygun olabilir. Ama direkt markanızdaki bir ürünü veya hizmeti sunacaksanız Instagram sizin için daha uygundur diyebilirim. Tabii buna kesin demek için markanızın pazarlama analizi de tamamen oluşturulmalı ve öyle kararlaştırılmalıdır.
Sosyal medya platformlarının kullanım araçları inanın sınırsıza yakına ulaştı. Markanızın analiziyle en uygun stratejinin belirlenmesi hem marka imajınız hem de bütçe kontrolünüz için çok önemlidir. Unutmayın her platform her marka için uygun değildir. Markanız için en uygun mecrayı tespit etmek için işin uzmanından destek almanızı hem zaman hem bütçe kaybı yaşamamanız için öneririm. Görüşmek üzere!