Zeynep Refia Kahraman

Instagram Algoritması Nedir?

Instagram Algoritması Nedir?

Son zamanlarda özellikle sosyal medyayla haşır neşir olanların duyduğu bir kavramdan bahsedeceğim bugün. Algoritma. Özellikle aktif bir Instagram kullanıcısıysanız bu terimi çokça duymuşsunuzdur. Algoritma nedir? Algoritmaya uygun içerikler nelerdir? Bugün bu kavramlar üzerinde duracağız.

Öncelikle algoritma en basit ifadeyle hesaplamalar yapmak için kullanılan sistematik bir olgudur. Her dijital platformun kendine özel bir algoritması vardır. Sosyal medyada da özellikle Instagram ile bağlantılı olarak bu ‘’algoritma’’ sözünü çok duyarız. ‘ Etkileşimim az çünkü Instagram algoritması beni takipçilerime göstermiyor’ gibi… Peki nedir bu Instagram algoritması?

Instagram algoritması, ürettiğiniz içeriklerin, paylaştığınız gönderilerin takipçilerinizle buluşmasını ve aldığınız etkileşim oranına göre de sizi daha fazla kişiye ulaştırmak için ‘’keşfet’’ kısmına düşmenizi sağlamada etkilidir. Kısacası Instagram’daki  aktif varlığınızı tam olmasa da büyük ölçüde etkiler. Instagram algoritmasının sizin lehinize çalışmasını isterseniz gerek içerik planınızı gerekse gönderilerinizi özenle hazırlamalısınız. Mesela ne yapabilirsiniz? Öncelikle Instagram algoritması durağan değildir. Bu yüzden uyguladığınız stratejilerinizi de bu yönde yapmalısınız. Instagram algoritması, ürettiğiniz içeriğin hangi kullanıcılarına uygun olduğunu tahmin eder. Bu tahmin nasıl olur derseniz, sosyal medya hesabınızdaki ortalama etkileşim, aldığınız beğeni sayısı, mesaj isteği, gönderilerinize yapılan yorumlar bunda etkilidir.

Algoritmanın bir diğer önem verdiği şey ise hesabınızın durumunun olağan olmasıdır. Yani bir gönderiniz binlerce beğeni alırken diğer gönderinizin beğeni sayısı yirmi küsürlerdeyse bu, algoritmayı olumsuz etkileyecektir. Hemen hemen her gönderinizin aldığı beğeni sayısı birbirine yakın olmalıdır. Bu yüzden içerik planınızı oluştururken tutarlı olmalısınız.

 Gönderilerinize yapılan yorum ve sizin bu yorumlara cevap vermeniz de Instagram algoritması için olumlu bir etkendir. Hesabınızı canlı göstermelisiniz. Algoritma, takipçilerinizin attığınız gönderiye nasıl tepki vereceğini tahmin edip yeni kullanıcılara da buna göre gösterim sağlayacaktır. Yani Instagram algoritması, onun istediği kraterlerde içerik oluşturursanız hesabınızı büyütmede size çok yardımcı olacaktır diyebilirim. Profesyonel bir markaysanız mutlaka bir uzmandan destek almanızı hem bütçe hem de zaman kaybı yaşamamanız için tavsiye ederim. Görüşmek üzere!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest