İçerik Pazarlaması (Blog) Nedir?
Eğer dijital pazarlama kavramına ilgiliyseniz büyük ihtimalle içerik pazarlaması terimini de duymuşsunuzdur. İçerik pazarlaması en genel tanımıyla markaların ürün ve hizmetlerini pazarlamak için dijital platformlarda ürün ve hizmetlerinin öne çıkan yanlarıyla ya da onlara bağlı konularla içerik oluşturmalarıdır. Markaların iletişim departmanlarının (kurumsal iletişim, sosyal medya pazarlaması) pazarlama departmanı ile koordineli çalıştığı bu alan dijital platformlarla pazarlama aktivitelerinin birleşmesiyle ortaya çıkıyor. Markalar için bu alanın en başında blog yazıları geliyor.
Blog yazıları çoğu zaman arka planda kalma gibi bir algı oluştursa da hem pazarlama hem de marka imajını olumlu yönde etkilemektedir. Blog yazıları markanın yaptığı işte ya da hizmette ne kadar bilgili ve profesyonel olduğunu ortaya koyar. Müşterilerine verdikleri hizmetler hakkında ne kadar profesyonel olduklarını gösterir, onlara karşı güven arz eder. Bu yüzden bütün profesyonel markaların web sitelerinin blog kısmı olmalıdır. Zaten gerçekten profesyonel markalar alanlarında ne kadar deneyimli olduklarını göstermek için bu alanın öneminin son derece farkındadır.
Blog yazıları hedef kitlenizin arama motorlarında da dikkatini çekmede etkilidir. Anahtar kelime denilen arama motorlarında sıkça kullanılan kelimelerin kullanılmasıyla dijital platformlarda yerinizi sağlamlaştırabilirsiniz. Yalnız burada önemli bir nokta var. Diyelim anahtar kelime kullanıyorsunuz bunu yazınızda çok sık geçirirseniz de algoritmanın sizi robot olarak algılayabildiğini de unutmamak gerekir. Bu yüzden anahtar kelimelerinizi yazı içinde maksimum dört veya beş kez geçirin. Yazdığınız konu hakkında yeterli ve doğru bir araştırma yapmanız gerektiğini de unutmayın. En son evre olarak net ve etkileyici merak uyandırıcı bir başlıkla blog yazınızı tamamlayabilirsiniz.