Zeynep Refia Kahraman

Z Kuşağı, Google, Sosyal Medya Üçlüsü Nereye Evriliyor?

Z Kuşağı, Google, Sosyal Medya Üçlüsü Nereye Eviriliyor?

Z Kuşağı, Google, Sosyal Medya Üçlüsü Nereye Evriliyor?

Milenyum çocukları olarak da bildiğimiz Z kuşağı internetle ve dijital medyayla büyüdü ve hala büyümeye devam ediyor. İnternetle ve onun ögeleriyle bu kadar ilgi odağı olmuş Z kuşağının tercihleri de dolayısıyla işletmeler ve markalar için baya önem arz ediyor. Günümüzün genç, en fazla tüketim sergileyen yaş aralığında olmaları ve dijitalle bu kadar iç içe geçmiş bir yaşam sürmeleri onların isteklerini de önemli kılıyor. Bugün interneti gerçekten internet yapan en önemli arama motoru Google ve hemen hemen herkesin üye olduğu ve günde saatlerini harcadığı sosyal medyayı kıyaslayacağız. Acaba sosyal medya en büyük arama motoru Google’ın tahtını salladı mı?

Arama motoru söz konusu olduğunda herkesin aklına ilk gelen isim şüphesiz Google’dır. Yayılım alanı o kadar geniştir ki deyim yerindeyse yirmi dört saat açık bir kitapçı konumundadır. Tabii herkese açık olmasının getirdiği bilgi kirliliğini saymazsak. Sosyal medyaya baktığımızdaysa insanların hem bilgi aradığı hem de hayatlarını paylaştığı yani hayatlarının bir parçası olmuş bir kavramdan bahsediyoruz. Yapılan araştırmalara göre Z kuşağı günümüzde gideceği restoranlara karar vermek, gördüğü veya istediği kıyafetleri bulmak ya da tatil planları için otellere bakmak gibi işlerini sosyal medya üzerinden yapıyor. Google tarafından yapılan araştırmaya göreyse Z kuşağının %40’ından fazlası sosyal medyayı birinci arama motoru olarak kullanma durumuna geldi. Dünya’nın en prestijli gazetelerinden New York Times Eylül 2022’de Tik Tok uygulamasını Google’ın bile önüne koyarak birincil arama motoru ilan etti. Dolayısıyla Z kuşağının sosyal medyaya olan bu eğilimi alışveriş olduğunda daha da belirgin hale geldi. Sosyal medyanın pazarlama üzerindeki gücü bütün internet ögelerinin de önüne geçmiş oldu.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest