Zeynep Refia Kahraman

Sosyal Medyada Hedef Kitle Nedir?

Sosyal Medyada Hedef Kitle Nedir?

Dijital pazarlamanın en aktif ögelerinden biri olan sosyal medyada büyümek, hemen hemen her işletmenin en önemli konularından biri haline geldi. Geçirdiğimiz pandemi döneminde markaların neredeyse tamamı sosyal medya üzerinden ‘’dijital pazarlama’’ anlayışına geçti. Dijital pazarlama o kadar büyüdü ki markaların bir kısmı artık sadece dijital platformlar üzerinden hizmet veya ürün pazarlaması yapıyor. Burada önemli konu, bu pazarlama çalışmasını düzgün bir biçimde şekillendirmek. Bu yazımda dijital pazarlamanın en önemli ve birincil ögesi olan ‘’hedef kitle’’ tanımından ve sosyal medya için öneminden bahsedeceğim.

Hedef kitle, en genel tanımıyla ürünün veya hizmetin hitap ettiği insan grubudur. Yani markanızdaki ürünlerin/hizmetlerin kimlere hitap ettiğiyle müşteri portföyünüzü oluşturan tanımlamadır. Bir marka pazarlama çalışması yaparken hitap ettiği hedef kitleyi saptamak zorundadır. Bu, markanın hem hizmet tanınırlığını arttırır hem de mevcut olduğu pazar konumunu güçlendirmesinde etkili olur. Bu yüzden hedef kitlenizi araştırma ve verilere dayandırmalısınız. Sosyal medyada da durum temel bakımından da aynıdır. Kendinize ilk etapta sormanız gereken soru ‘Hedef kitlem en çok hangi platformda aktif?’ olmalıdır. Artık sosyal medya platformları o kadar çeşitlendi ki.. Örneğin, Facebook kullanıcı yaş ortalaması Instagram yaş ortalamasına göre daha yükseklerde. Sizin markanız hangi yaş ortalamasına, hangi gelir grubuna, hangi sosyokültürel gruba daha yakın önce bunu saptayıp daha sonra sosyal medya mecraları için bir strateji oluşturmalısınız. Kitlenin tespiti, strateji belirleyeceğiniz sosyal medya alanlarınız için yapılacak ilk adımlardan biridir. Bu tespitin eksiksiz ve doğru biçimde yapılması için bir uzmandan yardım almanız markanızın gelişimi ve imajı açısından çok önemlidir. Yanlış hedef kitle saptaması, yanlış stratejiyi beraberinde getirir. Bu da size hem zaman hem de bütçe kaybı olarak geri döner. Bu yüzden markanızın hedef kitle tanımlamasını eksiksiz yaptığınızdan emin olmalısınız.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest